پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119438
جمعي از ديپلمات‌هاي ارشد اروپايي خواستار توافق ميان ايران و 5+1 شدند
تاریخ انتشار : 1393/08/15 12:08:07
نمایش : 1785
جمعي از ديپلمات‌هاي ارشد اروپايي در يادداشتي در روزنامه گاردين خواستار توافق ميان ايران و 5+1در مهلت معين شده تا 24 نوامبر شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، روزنامه گاردين در تحليلي با عنوان « اکنون زماني براي توافق هسته‌اي با ايران است» تاکيد کرد که ۳+۳(سه کشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان و سه کشور غير اروپايي چين، روسيه و آمريکا) بايد فرصت ايجاد شده را غنيمت بشمارد.

اين مقاله که توسط جمعي از دپلمات‌هاي ارشد اروپايي نگاشته شده است، تصريح مي‌کند: ما اصرار داريم که طرفين تا مهلت معين شده در ۲۴ نوامبر(۳ آذر) به توافق برسند چرا که به تاخير انداختن زمان توافق اتخاذ تصميمات را دشوارتر مي‌کند.

نويسندگان اين مقاله تاکيد دارند که به تعويق افتادن توافق فرصت بيشتري به مخالفان براي تخريب روند ديپلماتيک مربوط براي توافق مي‌دهد.

از جمله نويسندگان اين مطلب، «خاويرسولانا» مسئول اسبق سياست خارجي اتحاديه اروپا و دبيرکل ناتو، «آنا پالاسيو» وزير امور خارجه اسبق اسپانيا، «کارل بيلدت» وزير خارجه سابق سوئد، «اما بونينو» وزير خارجه اسبق ايتاليا، «جان ماري گوئنو» رئيس مرکز تحقيقاتي «گروه بين المللي بحران» و «نوربرت روتگن» و «روبرت کوپر» ديپلمات ارشد انگليسي هستند.

نويسندگان اين مطلب با اشاره به ضرورت ارائه راه حل‌هاي خلاقانه فني براي رسيدن به توافق تاکيد دارند که توافق بايد همزمان پاسخ دهنده به نگراني موثر و صلح آميز ۵+۱ و حاکميت و آرمان‌هاي ايرانيان باشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html